Logo Endospory

Kocham cię w imię dóbr wspólnych

Wyobrażenie instytucji artystycznej jako drzewa pozwala nam myśleć o wzroście w zgoła inny sposób niż w kategoriach ekspansji, wyzysku, eksploatacji i profitów, do czego zmuszał nas kolonialny kapitalizm. Z muzeami, które – jak głosi pewien mem – „projektuje się w taki sposób, by zachować bezwład a wykluczyć życie”, nierozerwalnie kojarzy się widok tak zwanego kompleksu budowlanego.

tekst
/
Binna Choi

Binna Choi Arrow Bio

jest dyrektorką Casco Art Institute w  Utrechcie, Niderlandy (www.casco.art), gdzie zajmuje się interdyscyplinarnymi projektami artystycznymi opartymi o współpracę z różnymi społecznościami, prowadząc „instytucję dóbr wspólnych”. Przykładowe programy realizowane w Casco Art Institute to: „Travelling Farm Museum of Forgotten Skills with the Outsiders, Site for Unlearning (Art Organization)”, „Unmapping Eurasia with You” oraz coroczne zgromadzenie „Assembly for commoning art institutions” (od 2018 roku). Choi autorką licznych tekstów o sztuce i społecznościach oraz wykładowczynią akademicką, związaną m. in. z Akademie der Künste der Welt w Kolonii. Była współkuratorką 11. edycji Gwangju Biennale oraz 7. edycji Singapore Biennale, obecnie przygotowuje – wraz z Wassan Al-Khudhairi  i Noelle M.K.Y. Kahanu -Triennale Sztuki na Hawajach.

21.03.2024